Endesa i la Creu Roja posen en marxa a L’Hospitalet una iniciativa pilot per ajudar i acompanyar en la sol·licitud del bo social persones i famílies vulnerables. El projecte “Cita bo social” vol assessorar de forma presencial i personalitzada totes aquelles persones susceptibles de complir els requisits necessaris per poder obtenir aquesta ajuda directa en la factura de la llum.
A la presentació hi ha assistit la tinenta d’alcaldia de l’àrea de Ciutat de Drets, Laura García Manota; el director d'Atenció al Client d'Endesa a Catalunya, Miquel Funes, i el president de la Creu Roja a l’Hospitalet, Jesús Solores, entre d’altres.
En concret, del 10 al 14 de març, la campanya té lloc en una carpa ubicada a l’accés al Mercat de la Florida per l’avinguda de la Primavera, mentre que del 17 al 21 de març es traslladarà a l’accés de Mercat de Collblanc pel carrer del Doctor Jaume Ferran i Clua. En els dos casos, l’horari d’atenció serà de 9.30 a 13.30 hores i de 15 a 17 hores.
En aquests punts, personal tècnic i voluntariat de la Creu Roja que ha estat formada per Endesa atendrà la ciutadania que s’hi acosti per assessorar-la sobre els requisits i condicions del bo social i, sobre la base de la seva factura d'energia i les seves circumstàncies personals, valorar si pot optar o no al bo social. A més, també es lliurarà un kit d'eficiència energètica a cada persona atesa.
D’altra banda, en aquestes trobades també es pretén detectar casos específics que requereixin un acompanyament posterior, sigui per aconseguir la documentació necessària, per acreditar circumstàncies específiques i especials, o perquè es tracta de persones grans amb mobilitat reduïda, amb dificultats en la seva capacitat comunicativa o amb situacions personals complexes.
A Catalunya, hi ha més de 153.800 famílies que gaudeixen d’aquest descompte en la factura de la llum, de les quals 5.500 viuen a L’Hospitalet.
Ajuntament de L'Hospitalet